www.
Filadelphia.nl
rechtstreeks inhuren van freelance ICT professionals
No Title
cv:
1660
bekijken
------------------------------
<-<- pagina terug
Reageer per email
Bel voor bemiddeling
Naar alle CV's
Tweeten
Functie:
Projectcoordinator, Proces analist, Organisatieadviseur
Woonplaats:
ROTTERDAM
Beschikbaar:
In overleg
Zoekt:
opdracht in: Management en Consultancy
Website:
Opleiding:
Basisopleiding
01-09-1983 t/m 01-06-1989 Atheneum
Vakkennis:
01-09-1989 t/m 01-06-1994 Haagse Hogeschool Informatica en Informatiekunde
01-09-1994 t/m 01-06-1997 Universiteit van Amsterdam Informatiemanagement
Ervaring:
periode:22-02-2001 t/m heden
functie:Docent
bedrijf:Coordinerend Adviesbureau Informatisering
omschrijving:In de avonduren verzorg ik de cursus HSB3 ‘Organisatie en
informatiemanagement’. Deze cursus richt zich op het beleid en planning van
informatisering binnen een organisatie.
periode:01-08-2000 t/m heden
functie:Projectleider
bedrijf:KPN Telecom
omschrijving:NetXchange is een e-commerce dienst van KPN Telecom gericht op
de zakelijke
markt. Bij het electronisch uitwisselen van handelsdocumenten tussen diverse
marktpartijen verzorgt NetXchange conversies tussen communicatieprotocollen en
verschillen in gehanteerde berichtformaten.
Ik ben verantwoordelijk voor de inrichting van (end-to-end) processen- en
organieke inrichting rondom NetXchange.
Bovendien ben ik verantwoordelijk voor de inrichting van een projectkennis- en
–documentomgeving middels LiveLink.
periode:01-05-2000 t/m 01-08-2000
functie:Projectleider
bedrijf:KPN Telecom
omschrijving:In het kader van de landelijke uitrol van Mxstream (ADSL) ben ik
verantwoordelijk voor de introductie van een effectieve en efficiënte beheer
van documentatie rondom processen en systemen. Bovendien draag ik bij aan de
ontwikkeling van een standaard voor procesmodellering bij de business unit
Vaste Telefonie.
periode:01-03-2000 t/m 01-05-2000
functie:Projectleider
bedrijf:Rabobank
omschrijving:Als projectleider ben ik verantwoordelijk geweest voor de migratie van
de
printinfrastructuur (ca. 300 netwerkprinters verspreid over diverse business
units). De printinfrastructuur migreerde van het netwerk operating systeem
Banyan Vines naar Windows NT. Ik gaf hierbij leiding aan 7 medewerkers die de
migratie implementeerden.
periode:01-10-1997 t/m 01-05-2000
functie:Wetenschappelijk onderzoeker en docent
bedrijf:Universiteit van Amsterdam
omschrijving:Als wetenschappelijk onderzoeker ben ik verantwoordelijk geweest
voor de
ontwikkeling van de Balanced Design Card (BDC). De BDC is een methode
waarmee
bedrijfsprocessen, organisatiestructuren en ICT in samenhang kunnen worden
(her)ontworpen. Hiertoe is literatuuronderzoek verricht en zijn interviews en
observaties afgenomen. Dit heeft geresulteerd in een aantal (internationale)
presentaties en publicaties.
In het kader van het bovenstaande zijn tevens onderzoeken in de praktijk
verricht. Een voorbeeld hiervan is een onderzoek in december 1999 uitgevoerd
door drie studenten onder mijn begeleiding naar de effecten van
informatisering op de bedrijfsprocessen bij de Bloemenveiling Aalsmeer en
Schiphol. Op basis van dit onderzoek zijn adviezen ter verbetering
geformuleerd aan de Bloemenveiling Aalsmeer en Schiphol. Een ander voorbeeld
is een onderzoek dat ik heb verricht bij het GAK - Automatisering Sociale
Zekerheid (ASZ). ASZ maakte gebruik van een methode om
gegevensverwerkende
processen te herontwerpen op basis van industriële logistieke principes. ASZ
had de behoefte om deze methode uit te breiden met behulp van principes uit de
object-oriëntatie. Ik heb daartoe een onderzoek uitgevoerd hetgeen heeft
geresulteerd in een nieuw raamwerk: Business Object Oriented Modelling
(BOOM).
Als docent begeleidde ik afstudeerders, droeg ik bij aan de ontwikkeling van
het onderwijs en gaf ik onderwijs in de volgende vakken:
Organisatieverandering met Informatietechnologie, Innovatie en
Informatiesystemen, Inleiding Informatiemanagement, Management en
Organisatieverandering. Bij enkele vakken heb ik experimenten uitgevoerd met
virtueel onderwijs met Lotus’ LearningSpace.
periode:01-07-1995 t/m 01-03-1997
functie:Informatie-analist en programmeur
bedrijf:Stork Bosman
omschrijving:Stork Bosman had behoefte aan een applicatie die ondersteuning
bood bij het
maken van voorcalculaties benodigd bij het opstellen van offertes. Om de
informatiebehoeften te bepalen heb ik onder andere met behulp van prototyping
een informatie-analyse uitgevoerd hetgeen is vastgelegd in een functioneel en
technisch ontwerp.
Vervolgens heb ik de applicatie ontwikkeld in Visual Basic en getuned. Het
programma ondersteunde onder andere het invoeren, muteren, samenvoegen, het
controleren en het importeren en exporteren van specifieke calculatiegegevens.
In relatief korte tijd is het gebruik van het programma gegroeid van 2 naar 20
gebruikers.
Daarnaast heb ik een aantal conversieprogramma’s ontwikkeld. Een voorbeeld is
een programma voor de automatische conversie van gegevens van een
administratieve applicatie op een RS6000 bedoeld voor de ABN AMRO applicatie
SuperTel om telebanking te faciliteren.
De administratie werd gevoerd op een zelf ontwikkelde applicatie die sterk
verouderd was. Stork Bosman had behoefte aan een modernisering van de
administratie. Hiertoe heb ik voor de afdeling administratie een
informatie-analyse verricht, waarna ik een pakketselectie heb uitgevoerd. In
samenspraak met de directie en Hoofd Automatisering is besloten om Visual
FoxPro aan te schaffen. Op basis van de informatie-analyse heb ik een
functioneel en technisch ontwerp vervaardigd.
periode:01-02-1994 t/m 01-08-1994
functie:Informatie-analist
bedrijf:Royal Nederland Schadeverzekeringe
omschrijving:De Divisie Schadebehandeling wenste een verbetering van de
effectiviteit en
efficiency van de administratieve processen van een schadebehandelende
afdeling (ca. 35 medewerkers) en een bedrijfsadministratie (ca. 20 man). Als
informatie-analist heb ik de huidige situatie van de fysieke en
informatiestromen beschreven, hetgeen is vastgelegd in een AO-handboek.
Uit een analyse hiervan volgden voorstellen ter verbetering van de
effectiviteit en efficiency van de administratieve processen. Er zijn
voorstellen gedaan omtrent het herontwerpen van fysieke en informatiestromen
en er is een aanbeveling gedaan tot de invoering van een documentair
informatiesysteem.
periode:01-05-1992 t/m 01-10-1992
functie:Informatie-analist
bedrijf:Van den Bergh en Jurgens
omschrijving:Van den Bergh en Jurgens (Unilever) initieerde een pilot-project
rondom de
implementatie van de EDI-module van SAP. In 1992 was Van den Bergh en
Jurgens
een pionier met betrekking tot het gebruik van de EDI-module van SAP. Als
informatie-analist heb ik een onderzoek uitgevoerd naar de implementatie van
EDI tussen de Marketing Sales Units en een klant. Dit heeft geleid tot een
functioneel en technisch ontwerp.
Ik zoek mensen
informatie
inschrijven
alle CV's bekijken
Ik zoek werk
informatie
inschrijven
login eigen cv
vacatures
contact
links