No Title
cv: 1640 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Manager, Senior-Communicatieadviseur, Business consultant, Management Consultant
Hoorn
In overleg
opdracht in: Communicatie en media, Management en Consultancy

Basisopleiding
01-08-1969 t/m 01-06-1973 l.e..a.o 4 jarige opleiding


01-05-1973 t/m 01-05-1975 M.D.S. Middelbare Detailhandelschool
01-05-1984 t/m 01-05-1958 NIMA A Marketing assistent
01-05-1988 t/m 01-05-1989 NIMA B Marketing Manager

Cursussen en bedrijfsopleidingen
01-01-1989 t/m 01-06-1989 Professional Sellingskills
01-01-1992 t/m 01-06-1992 Science of Selling01-01-1989 t/m 01-06-1989 Professional Sellingskills
01-01-1992 t/m 01-06-1992 Science of Selling

Belangrijkste activiteiten:

Verantwoordelijk voor de totale Marketing strategie en uitvoeren hiervan
binnen de divisie Grafische systemen.
Verantwoordelijk voor de Productplanning, Prijs- Distributie- en Communicatie
strategie en de Sales promotion strategie. Het implementeren van de Marketing
doelstellingen binnen de totale organisatie. Marketingbudget van Hf.
2.100.000, -- per jaar.

Verantwoordelijk voor het mede formuleren en uitvoeren van het Businessplan
voor de divisie Grafische systemen. Dit behelsde alle disciplines: verkoop,
Marketing, Service, Applicatie. Het formuleren van de kwantitatieve
doelstellingen en de kwalitatieve doelstellingen. Dit businessplan werd met
het Management comitÚ opgesteld:
Lid waren: (3)Verkoopleiders, (2)Divisieleiding, (1)Serviceleiding,
(1)Applicatieleiding, (1) Marketing Manager en Manager Callcenter. Totale
omzet verantwoording circa Hf. 120.000.000, -- per jaar.

Door mijn commerciŰle betrokkenheid een zeer grote invloed op de
verkoopstrategie en verkooppolitiek van de divisie. Intensieve samenwerking
met de verschillende afdelingsleiders om tot een gemotiveerd en gedegen beleid
te komen. Regelmatig interne communicatie om continu´teit en kwaliteit te
garanderen.

Gezien de diversiteit van de subdivisie: Digital Printing systems, Pre Press
systems en Desktop publishing Products, een grote affiniteit met de
specifieke gedragspatronen en kenmerken van deze markten. Dit leverde een
enorme dynamiek op en de mogelijkheid om snel te reageren op alle
veranderingen in deze markten.


periode:01-04-2000 t/m 01-04-2001
functie:Business Development Manager
bedrijf:Communicatie Bureau Belgie
omschrijving:Het in kaart brengen van de NL-markt plus het voorbereiden van de
eerste
mailings en telesalesactiviteiten.

periode:01-01-1998 t/m 01-01-2000
functie:Int. Marketing Manager
bedrijf:Multinational Grafische Industrie in Belgie
omschrijving:Marketingstrategie voor meer dan 50 landen mbt. Digital Printing
systemen

periode:01-01-1996 t/m 01-01-1998
functie:Marketing Manager
bedrijf:Multinational Grafisch Industrie in Nederland.
omschrijving:Verantwoordelijk voor het Marketingbeleid voor de Grafische divisie.

periode:01-01-1992 t/m 01-01-1996
functie:Product Manager
bedrijf:Multinational Grafische Industrie Nederland.
omschrijving:Product marketing verantwoordelijk voor de groep electronische
prepress
systemen